Wednesday, February 17, 2010

Best Tengok Video huhu...


Assalamualaikum Wbt..

Harini rasa nak membuat satu perubahan skit dalam hidup, ape tu? tak leh bagitau insyAllah manusia boleh berubah, yang pasti perubahan itu satu perkara yang amat sukar dilakukan, siapa kata mudah untuk berubah, berubah perlukan persekitaran yang lain, berubah perlukan pendirian yang kuat,dan juga berubah perlukan semangat yang kental. Ada yang kata berubah ini lebih susah dari yang susah ? hurmm apa maksudnye tu? maksudnya memang susah la. Jadi sekiranya kita melihat seseorang itu berubah dari tidak baik kepada baik maka haruslah kita menyokongnya, haruslah kita kagum padanya kerana bukan mudah untuk berubah percayalah. Sebab saya pernah melaluinya dan saya rasa kawan-kawan sekalian juga mungkin sama.

Baru-baru ni dapat sebuah video dari seorang sahabat yang menusuk kalbu. Hurm..perfect time to view the video, itulah yang boleh diungkapkan buat masa itu kerana asyik tension dengan design project..Terima kasih Iqbal kerana memberikan video ni kepada kesemua classmate beliau..

Bukan niat saya untuk memalukan diri mahupun membangga diri, tapi dari video tersebut saya agak tersentuh rupanya sudah banyak aktiviti yang dilakukan bersama rakan-rakan kelas saya ini. Masakan tidak, kami bersama-sama selama 3 tahun, sejak dari malaysia lagi, then fly ke UK bersama-sama, jadi terasa ikatan ukhwah makin menebal antara kami.

Tak nak cakap banyak jom tengak video, 






Bila pikir balik kan, bagus gak ada video ni, supaya dapat mengingatkan kita kisah lame, salah satu kelebihan nya adalah, bila sepasang kawan yang dulu nya akrab, then tiba-tiba bergaduh pastu 2 2 tak nak mengalah, kita tolong buatkan video untuk dorg yang mana video tersebut kita ambilkan gambar mereka berdua sebelum ini (kalau adalah) carilah  mana2 gambar sekalipun dalam facebook ke, friendster ke cantumkan ia, letak lagu feeling skit bagi dorang tersentuh, mane la tau dorang boleh berbaik balik.(Korang paham tak apa yang saya terangkan ni). Baguskan zaman sekarang samada kita tau menggunakan dengan baik atau tidak je, cara memujuk dengan berkesan huhu..

Ukhwah fillah abadan abada :)

4 comments:

zakwan87 said...

rase nak nangis pun ade tgk video ni. di celah2 kesukaran hidup kat micet tu, rupanya byk kenangan2 best tu.

Kejernihanku said...

huhu..betul2..nnti kalo ramai takde..lagi sedih wan..kan..

IMmeHuda said...

~~~a nice & touching video indeed.. (smiling all the way watching it - it reminds me of my good old days as students as well..)

wslm..kejernihanku (sorry, since i don't know ur real name)

and yup..i'm also proud to decalare that i'm one of the intersaber BIG family (0^0)(iyer..sy ngajar di sini)...and honestly, i read ur entry post from ust. amir's blog..and i thought that it is very good..jadi, rasanya tak salah kan menambahkan ilmu pengetahuan dengan membaca entry saudara..

and many teachers here are very proud of their students & ex-students..and i'm proud to know that u r among of them.. =)

may the SBPISB product will be a great legacy to be recognised one day...insyaallah...amin..

Kejernihanku said...

yes bangga menjadi product sbpisb..terbaik..huhu..