Monday, February 15, 2010

Jom Mengimarahkan Masjid Sambil Merapatkan Ukhwah


Assalamualaikum Wbt

Alhamdulillah Segala puji bagi Allah tuhan Semeta Alam yang menjadikan diri kita hamba yang dhaif dan tidak sempurna, kerana sekiranya diri kita ini sempurna maka kita mungkin akan menjadi riak, jika sekiranya kita ini mempunyai kuasa yang berluasa nescaya kita akan menyalahgunakan kuasa tersebut, jika sekiranya kita ini pandai nescaya kita tidak mempunyai keinginan untuk terus menuntut ilmu dalam mencari
pengalaman hidup alangkah ruginya diri kita.

Alhamdulillah saya melihat sekarang ini makin ramai warga malaysia di Sheffield ini telah berjaya memenuhkan masjid bersolat secara berjemaah bersama-sama terutamanya pada waktu isyak, Bagus... ini satu suasana yang baik dan diharap dapat diteruskan selama-lamanya, mereka (pak-pak arab semua) sudah nampak gelombang rakyat Malaysia di sini, kepada yang tidak selalu dapat hadir ke Masjid, masih tidak terlambat lagi untuk bersama menyertai gelombang ini dan datanglah ke masjid bersama-sama mengimarahkannya kerana disitulah letaknya kekuatan umat islam.


Oleh itu, setelah berbincang dengan manager Masjid Abu Hurairah (Muslim Walfare House) maka beliau telah bersetuju untuk membenarkan pembelian Meja ping pong (table tennis) untuk diletakkan di Masjid. Untuk pengetahuan semua, memang sudah menjadi tradisi bagi masjid ini mempunyai sebuah table tennis sejak permulaan pertubuhan masjid ini lagi. Antara kelebihan table tennis ini adalah dapat menggalakkan umat Islam di Sheffiled terutamanya Warga Malaysia bersama-sama mengimarahkan masjid sambil boleh merapatkan ukhwah bersama-sama.

Perlu diingatkan, masjid bukan tempat untuk bersolat semata-mata tetapi adalah untuk beribadah, beribadah di sini merujuk kepada semua perkara yang dibuat disandarkan kepada Allah dan mendapat pahala. Jadi disebabkan table tennis sebelum ini telah rosak, maka dengan rasa rendah diri saya selaku wakil Malaysia dan caretaker masjid ingin memohon sedikit bantuan kewangan atau derma untuk membeli table tennis bagi diletakkan di Masjid.

Harga yang dianggarkan adalah GBP 300 dan segala derma boleh diberi direct kepada saya atau boleh memasukkan ke dalam account saya seperti berikut

Name : Mohd Saufi Zaini
Bank : Lloyds
Sort Code : 777401
Account Number : 76494360
Reference : Table Tennis

Semoga derma yang sedikit ini akan diterima Allah kerana membantu umat islam menjadi lebih kuat dengan mengimarahkan masjid di sini.

Sekian Wassalam

Mohd Saufi Bin Md Zaini
Caretaker Masjid Abu Hurairah
Vice President SMSA 09/10

1 comment:

joegrimjow said...

yeahh
sama2 support
yeahhh